بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

مدیرعامل منطقه آزاد کیش: نقاط اشتراک مشهد و کیش فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر: ۱۷۵۲۵۳
  • ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
  • ۱
مدیرعامل منطقه آزاد کیش: نقاط اشتراک مشهد و کیش فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری است
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: ما در کیش بر صنعت گردشگری تمرکز داریم که این حوزه در مشهد مقدس نیز به‌واسطه وجود حرم مطهر رضوی یکی از محوری‌ترین صنایع در اقتصاد این شهر است. در این راستا مشهد و کیش می‌توانند بسته‌های سرمایه‌گذاری مشترکی را طراحی کنند.

رحیم سرهنگی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاران در هریک از این شهر‌ها می‌توانند با ظرفیت صنعت گردشگری در شهر دیگر آشنا شوند و به‌جای خروج سرمایه‌گذاران به خارج از کشور، سرمایه آن‌ها را در شهر‌های خود حفظ کنیم. همچنین می‌توانیم با ارائه بسته‌هایی به گردشگرانی که به کیش می‌آیند، آن‌ها را به سفر به مشهد برای زیارت و درمان راهنمایی کنیم یا برعکس به کسانی که مشهد می‌آیند، سفر به کیش را برای تفریح در این جزیره از خلیج‌فارس پیشنهاد دهیم.

وی افزود: مشهد دروازه ورودی به کشور‌های آسیای مرکزی، شرق و سی‌آی‌اس است و منطقه آزاد کیش نیز دروازه ورودی کشور‌های جنوب خلیج‌فارس؛ بنابراین ارتباط دو منطقه با هم می‌تواند در صادرات و تبادل تجاری کاملا اثرگذار  باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به موقعیت خاص منطقه ویژه سرخس اظهار کرد: منطقه ویژه سرخس از نظر جایگاه به‌دلیل موقعیت بسیار خاصی که دارد و محور ارتباطی کل کشور با کشو‌های سی‌آی‌اس، شرق و آسیای مرکزی است، بسیار نقطه استراتژیکی محسوب می‌شود و باید کشور از این ظرفیت استفاده کند و الزاماتی را که لازمه توسعه این منطقه است فراهم کند.

برخی قوانین، مناطق آزاد و ویژه را محدود کرده است

وی با اشاره به ظرفیت خوب قانون برای مناطق آزاد و ویژه گفت: متاسفانه رفته رفته با مصوبات و یا قوانین جدید این ظرفیت محدود شده است. هیچ وقت و در هیچ دروره‌ای از ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت مناطق آزاد به صورت کامل استفاده نشده است.

به گفته سرهنگی در اتفاقاتی که سال‌های مختلف افتاده، ممکن است نسبت به مناطق آزاد نگاه بدی ایجاد شده باشد. چون برخی از افرادی که خودشان در این مناطق فعال نبودند اظهار نظر کردند. او  ادامه داد: بله قوانین به قدری دست را باز گذاشته که ممکن است وارات بیشتری نسبت به صادرات انجام شود، اما می‌توانیم این مورد را با ارائه مشوق‌ها فقط بر صادرات و توسعه تکنولوژی اصلاح کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ما از ابلاغ سیاست‌‎های کلی اقتصاد مقاومتی استفاده نکردیم که  بر اساس آن این مناطق جای خوبی برای توسعه تکنولوژی و سرمایه‌گذاری و هاب صادرات است، بنابراین باید تلاش کنیم که قوانین و ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
د
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
0
خوب که نگفت دوکشور خیلی هجانی شده بنده خدا این خانه از پای بست ویرانه است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->